söndag 31 januari 2010

Resumé av en alldeles för intensiv tid

Allright. Kan börja med att förklara min lååånga bortavaro. Jag har helt enkelt inte haft varken tid eller möjlighet att komma åt en dator. Har haft extrem tidsbrist och sömnbrist. Ofta i kombo. Men ändå. Här ska man härdas på både längden och tvären minsann!

Dessa två veckor har varit intensiva som skrutt, men otroligt roliga. Jag bor ett super-nice logement med 5 underbara logements-kompisar. Resten av plutonen är också Nice. Med stort N.
Jag kan bara tacka min lyckliga stjärna för detta.

Just nu håller vi på med vår grundutbildning, det vill säga vår Grund-Sjömans-Utbildning. Detta innefattar allt från knop-knytning till vandring med full stridspackning i snömodd. Och detta är bara ett smakprov. Jag har avfyrat mina första skott med ett grymt vapen, och förvånade mig själv med att faktiskt skjuta och inte missa måltavlan. Dock, så stendog mannen på pappers-planschen ganska så rejält. Han hette Gunnar. Men jag sörjde honom inte särskilt länge.

Det värsta hittills är faktiskt kläd-etiketten och stressen mellan övningarna. Låt mig förklara; kläd-etiketten kräver att man har på sig ett visst antal specifika plagg, i en mycket viss ordning. Tröjan instoppad där, och alla knappar knäppta där. Denna ordning får inte rubbas. Nåde den som inte är snygg och prydlig. "Studs och Puts" är led-orden. Vilket i och för sig är snyggt som attan, men det tar tid att försöka bli sådär militäriskt korrekt!

Det blir nog bättre. Får man hoppas... Ehe.
Jag vill få ner så mycket mer, men som sagt - tidsbristen är trängande.
Lovar att återkomma med mer smått och gott så småningom. Ge inte upp hoppet!

Slut på första permissionen, and away I go again. Over and Out.

3 kommentarer:

  1. Skönt att du trivs. Var så kul att se dig,kram!

    SvaraRadera
  2. Mmm både min pappa och styvfar var yrkesmilitärer...
    Så jag har en liten aning. Sen har de aldrig fel heller. Ifrågasätt aldrig!!!

    SvaraRadera
  3. Väldigt skönt att se ett livstecken från Lisa! :) Du verkar trivas väldigt bra, hoppas att det fortsätter lika bra som det har börjat!

    SvaraRadera